Amb la col·laboració de l'Institut Català de les Indústries Culturals

dijous, 9 de desembre de 2010

Investigació a Oxford: L'estimulació electrònica del cervell millora els resultats en matemàtiques



Ara que s’acosten les dates en què molts estudiants de Primària i Secundària rebran les notes del primer trimestre, val la pena recordar les investigacions que duu a terme el neurocientífic Dr. Cohen Kadosh a la Universitat d’Oxford .En aquestes investigacions han demostrat que aplicar corrents elèctriques al cervell pot millorar la capacitat per a les matemàtiques durant uns sis mesos.


Segons ha declarat el Dr. Cohen Kadosh: “Aquest és el primer estudi a gran escala que s’adreça a facilitar formes de millorar les capacitats matemàtiques de les persones amb dificultats d’aprenentatge. Per ara, és un treball experimental així que de cap manera diem que s’hagin d’utilitzar aquestes tècniques amb nens amb dificultats d’aprenentatge. Cal encara fer moltes més investigacions abans de poder plantejar l’estimulació elèctrica com un tractament. (...) L’estimulació elèctrica no et farà convertir-te en un Einstein però, amb una mica de sort, podrem ajudar a algunes persones a defensar-se millor en matemàtiques.”


L’informe d’aquesta recerca ‘Modulating neuronal activity produces specific and long lasting changes in numerical competence’ de Roi Cohen Kadosh i equip es va publicar a Current Biology el 4 de novembre de 2010.


Enllaç amb la notícia de la Universitat d’Oxford (en anglès): http://www.ox.ac.uk/media/news_stories/2010/101104.html


La imatge és una resonància magnètica i l'autor és Ranveig (a wikimedia commons)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada